Tutjes Jaaroverzicht 2016

18

Een jaaroverzicht? Ja. Nee. Ja. Nee. Ja. Nee. Kortom: ik hinkte een beetje op één been. Een deel van mij vindt jaaroverzichten een beetje herhaling van feiten, maar aan de andere kant; vorig jaar deed ik het ook en een beetje eenheid is natuurlijk nooit weg. Dus ben ik toch maar achter mijn laptop gekropen om even stil te staan bij wat dingetjes die 2016 mij privé en blogtechnisch bracht in Tutjes Jaaroverzicht-ish-achtig iets 2016. Lees je mee? Ja? Doe maar. Dat houdt de hoogstwaarschijnlijke kater die je overhield aan vannacht misschien ook wat meer op de achtergrond.

Tutje.nl jaaroverzicht

Weet je wat? Nu ik het toch over eenheid heb, pak ik het net zo aan als vorig jaar. Ik heb toen de Jaar in Vogelvlucht-tag van Laviesagista overgenomen. Dat doe ik gewoon nog een keer. Dezelfde vragen, een ander jaar.

Ik kijk met een trots gevoel terug op… Dat is niet moeilijk en waarschijnlijk ook geen verrassing. Afvallen. Vorige week gooide ik de grote finale van Tutje Min Tien erin en hoewel ik me in de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw compleet heb vergrepen aan alles wat God verboden heeft, is het afvallen van meer dan 20 kilo toch wel een grote overwinning op mijzelf geweest. Dat heeft natuurlijk ook een keerzijde, want ik moet me echt inhouden om me niet helemaal de blubber aan kleding te kopen. Natuurlijk is het balen als mijn maat als eerste uitverkocht is in de sale, maar aan de andere kant voelt het ook weer heerlijk doorsnee. Het blijft genieten. Zelfs met een leeg online winkelmandje.

Ik denk met een lach terug aan… Ik heb het al eerder gezegd, maar dat zit heel vaak in kleine dingen. Waar ik dit jaar echt om gegierd heb, is een filmpje van vriendinnen die op een te koude wintermiddag bootje zijn gaan varen over de Amsterdamse grachten en een complete karaoke set hadden meegenomen. Vriendin A. – die te pas en te onpas haar liefde voor de nummers van Kate Bush verkondigt, of je dat nou wilt of niet , had heel Amsterdam in haar zak met haar vertolking van Wuthering Heights. Vriendin N. en ik konden er helaas niet bij zijn, maar we kregen via de groepsapp steeds nummers die aan ons werden opgedragen. Ik kreeg YMCA bij een tramhalte – ‘Voor jou, Hen!’ – en serieus, als ik eens een off-day heb, hoef ik alleen maar die filmpjes te bekijken. Het is fijn om te weten dat ik nu ook eens over wat tegen-chantage materiaal beschik. Er zijn weinig vrouwen die ik echt hilarisch vind – ik gedij over het algemeen beter in een mannencultuur – maar deze dames zijn hilarisch. Love you all, forevah!

Een aantal hoogtepunten van afgelopen jaar vond ik… Op privé gebied vond ik de parachutesprong van dochter Jeanine toch wel één van de leukste dingen om mee te maken. Mevrouw was herstellende van een relatiebreuk die er nogal in hakte en omdat ze  haar gevoel voor drama er met de paplepel ingegoten kreeg – ‘Ik ben nu toch al zo beschadigd, dat ik voor niks meer bang ben’ – besloot ze wat ‘dingetjes’ op haar lijst af te vinken.

Tutje.nl jaaroverzicht

Samen met een vriendin toog ze naar Hoogeveen, alwaar ze werd vastgekoppeld aan een instructeur die met haar een tandemsprong zou maken. En zo geschiedde.

Tutje.nl jaaroverzicht

Twee uur later stonden de twee dames – stijf van de adrenaline – weer op de grond. De één huilend en de ander compleet met de slappe lach. Overigens is ons Nien nog niet klaar met haar lijst. Zo vertrekt ze in maart voor een maand in haar eentje naar Indonesië. Nu heeft Jeanine aan aandacht geen gebrek, dus ik ben als de dood dat ze daar aan een andere backpacker blijft plakken en dat ik mijn toekomstige kleinkinderen die de Nieuw Zeelandse nationaliteit hebben alleen maar kan Skypen. “Oma Holland loves you very very much!”, maar misschien draaf ik nu een klein beetje door. Ik denk nu eenmaal te veel in plaatjes.

De persoon die ik het meest dankbaar ben is… Ik heb het al eens eerder genoemd, maar nog geen twee weken na het lanceren van Tutje.nl kreeg ik de opmerking van de eigenaresse van een PR-bureau dat mijn blog potentie had. Wist ik veel, ik was toen nog redelijk dolend en uitzoekend, maar ik ben die opmerking nooit vergeten. Ook twee jaar na dato.

Wat ik het liefst wil vergeten van afgelopen jaar is… de verdrietjes van mijn kinderen. Beiden hebben ze een aardig optatertje gehad. De rauwe pijn waar je ze niet tegen kunt beschermen en die ze moeten ondergaan en waar je niks tegen kunt doen. Zielig. Ook al hoort dat gedeelte ook bij het opgroeien en volwassen worden.

Andere dingen van 2016 die me bij gebleven zijn… Hè, nu weer wat leukers, hoor! Wat mij nog meer is bijgebleven is natuurlijk de ongekende groei van mijn blog. Begin dit jaar begon het allemaal een beetje te lopen en na de zomer had ik echt een behoorlijke groeispurt. Maar de ongekende en – eerlijk waar – onverwachte klapper heeft de afgelopen twee maanden plaatsgevonden. Met cijfers na de zomer waar ik al heel erg trots op was, sluit ik het jaar af met stats waarvan ik denk: “Is this happening?” Want laten we wel zijn: ik ben geen perfecte blogger, heb geen gevoel voor fotografie, styling, goede make-upskills or what so ever. Ik ben een doodgewone vrouw uit de Grunnse klei met een doodgewoon leventje met de daarbij horende gelukjes en zorgen. Dat mijn gedachtenkronkels en ervaringen door een behoorlijk groot publiek worden gelezen, vind ik nog steeds bizar. Dat zijn zegeningen waar ik nooit aan ga wennen en hoe afgezaagd dat ook moge klinken; bij mij werkt dat echt zo. Dat neem ik nooit voor vanzelfsprekend. Daar sla ik dan ook een beetje in door, want zo ben ik na twaalf jaar elke dag nog steeds als een kind zo blij met mijn rijbewijs. Ik bedoel maar.

Tutje.nl jaaroverzicht

Het groeien van Tutje.nl betekende ook uitgenodigd worden voor wel héle luxe events. Over bijblijven gesproken: events bijna altijd leuk natuurlijk, maar één van de laatste events was wel heel erg bijzonder. Zo eindigden Claudia van Beautytag en ik laatst in onze feestkleding bij een kerstcocktail in het Conservatorium Hotel in Amsterdam, waar Glennis Grace, Quinty Trustfull en Guido Wijers ook gewoon rondliepen, waar we nog gezellig mee hebben staan praten. Dan knijp je elkaar als bloggende polderdames daarna toch wel even heel erg in de arm.

Tutje.nl jaaroverzicht

Voor 2017 hoop ik… Een ontzettend cliché, maar ik hoop voor iedereen een gezond en veilig 2017. En als gezond zijn niet meer kan, dan hoop ik op een warm en vriendelijk 2017. Verder hoop ik op minder negativiteit. Het is niet altijd mogelijk om daar aan te ontkomen, maar ik scherm het op allerlei gebieden meer dan ooit bewust af. En voor de rest hoop ik dat we er weer een jaar van gaan maken dat op alle fronten de moeite waard gaat zijn.

Voor iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! En ik hoop jullie hier allemaal – inclusief tien vingers, tien tenen en twee ogen – weer terug te zien.

Liefs,

Hennie

18 REACTIES

1. Mooi jaaroverzicht lieverd! Al ben ik wel een beetje nerveus nu over het chantagemateriaal. Ik hoef niet te benoemen dat wij voldoende foto’s hebben hè? Love you too!

2. Whahaha Kate B. hier. Happy Newyear!!!
    Prachtig jaaroverzicht. Waar ik dankbaar voor ben is dat je dat filmpje niet hebt geplaatst. Hou van jou!

XXX

3. Een heel gaaf, gelukkig, gezellig en gezond 2017! Ik heb je blog dit jaar ontdekt en lees je erg graag en ga hier het komende jaar ook zeker mee door. Op naar een mooi nieuw jaar.

4. De allerbeste wensen Hennie! Wat een leuk overzicht. Ik zou voor geen goud uit een vliegtuig durven springen, alhoewel ik niet weet wat ik ga doen als ik 80 ben.. (hoop wel dat ze dan goede kleefpasta hebben tegen die tijd)
    Ik voel met je mee, als kinderen het moeilijk hebben dan voel je dat ook helemaal van binnen .
    Wij hadden een rustige jaarwisseling, zonder bubbles dit jaar. Voordeel, niet naar buiten geweest dus alles zit er nog op en aan.
    En grappig dat je dat zegt. Ik ben/was ook altijd een mannen-vriend, van kindsaf aan al.
    * Babs heeft onlangs geplaatst: KeeK op de WeeK 53! Happy New Year!!!

5. Ik wens jou en je gezin een mooi 2017! Ik hoop dat je kids dit jaar geen optaters krijgen, het verdriet van je kinderen doet mij het allermeeste pijn altijd. Heel veel succes met het nóg meer groeien van je blog, dat zijn altijd blije momentjes.
    * hilde heeft onlangs geplaatst: Hillybilly’s Diary #23

6. Weetje wat tutje zo leuk maakt, dat wij met z’n allen blijven bezoeken? De humor, schrijfwijze en originaliteit waarmee jij je artikelen typt. Ze zijn herkenbaar en oh-zo-leuk om te lezen. Dit is voor mij de reden om terug te komen: een beautyblogger is leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar een blogger die mij kan laten lachen of kan laten meeleven, dat vind ik echt wat waard. Petje af! Hierbij wil ik jou ook nog een heel gelukkig 2017 wensen! Enne… nu maar hopen dat Jeanine niet blijft plakken aan iemand ver weg haha. Liefs
    * Lisa heeft onlangs geplaatst: Mijn eerste piercing is een feit!

7. Als eerste natuurlijk de allerbeste wensen! Dat 2017 ook maar weer een mooi jaar voor je mag worden. Jouw blog staat altijd hoog op mijn leeslijstje, zelfs nu ik even weinig online ben ivm de naderende beeb 😉 Je schrijfstijl bezorgt mij altijd een dikke glimlach op mijn gezicht; een beetje Groningse nuchterheid doet soms wonderen! En je afvalrace is echt super gegaan! Als ik na de bevalling er weer aan toe ben, ga ik je artikelen zeker nog eens teruglezen ter inspiratie 😉 Op een mooi jaar en op nog veel leuke blogmomenten! Xx
    * Astrid heeft onlangs geplaatst: I Heart Makeup Golden Bar review

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!

CommentLuv badge